Foto Het Haakje

De kracht van je verhaal

Ik help familiebedrijven tot onbenut potentieel te komen met behulp van het eigen verhaal. Er zit een enorme rijkdom aan informatie in een verhaal verankerd. Dit geeft stof tot nadenken en nieuwe inzichten. Een verhaal opschrijven of vertellen vraagt om ordenen en helder verwoorden. Dit dwingt tot zuiver nadenken.
Op twee manieren kan ik met mijn ervaring helpen je verhaal optimaal in te zetten. Aanvliegroute ‘De Rode Draad’ is gericht op het in kaart brengen van het familiegedachtegoed. Aanvliegroute ‘Het Haakje’ is gericht op het communiceren vanuit je eigen, unieke verhaal.

Logo IMP verhaal

Wil je hierover verder praten?

Kun je mijn hulp gebruiken bij het in kaart brengen en inzetten van je familiegedachtegoed of bij het aanscherpen van je bedrijfsverhaal? Bij interesse kun je me een bericht sturen via het 'contactformulier'. Bellen of mailen kan natuurlijk ook.

Aanvliegroute: ‘Het Haakje’

Je eigen verhaal verheldert dat wat je bedrijf zo uniek maakt en geeft betekenis. De klant, het personeel en stakeholders hebben een zwak voor sympathieke en authentieke doorleefde verhalen, zij haken dus graag aan. Er bestaat een rijkdom aan anekdotes en rituelen en interessante familiepersoonlijkheden die je verhaal tot leven kunnen brengen. Je creëert hiermee een menselijke en persoonlijke sfeer en hebt zo potentie om dichtbij te komen, contact te maken, te raken en onthouden te worden. Ik help je je verhaal op te hangen aan relevante haakjes.

Wat levert het op?

Aanvliegroute 'De Rode Draad':
☼ Samenhang en vooruitblik ☼ Je leert je mogelijkheden kennen ☼ Je creëert vanuit je kern ☼ Je gaat keuzes maken ☼ Bewuste piketpalen slaan naar de toekomst
Aanvliegroute 'Het Haakje':
☼ Je gebruikt je unieke kracht in je verhaal ☼ Je communicatie wordt effectiever ☼ Je oefent invloed uit op je omgeving ☼ Je blijft de concurrentie voor

Aanvliegroute: ‘De Rode Draad’

Vaak zie je in familiebedrijven dat na de 2e generatie de doelstelling vervaagt en dat er zoveel anders moet, dat het bedrijf zijn identiteit verliest en daarmee de reden van het bestaan. Als je de koppeling tussen vroeger en de toekomst weet te maken heb je een ijzersterk instrument in handen. Stilstaan bij de reden van het bestaan en de toegevoegde waarde van elke generatie brengt bewustzijn van wie je bent en wat je uniek maakt. Het helpt je bij strategisch inzicht en een helder toekomstbeeld. De opvolgende generatie dient te bedenken hoe het gedachtegoed relevant gehouden moet worden voor de toekomst, zonder verandering uit de weg te gaan. Dat begint bij de vraag wat betekent het familiegedachtegoed voor ons?    

Foto Rode Draad

Mijn passie voor verhalen

Ik ben opgegroeid in een ondernemersgezin met een middelgroot familiebedrijf. Het denken vanuit gedachtegoed voor het merk en voor het bedrijf is me met de paplepel ingegoten en heeft altijd mijn interesse gehad. Ik heb 20 jaar lang middels authentieke communicatie, bedrijven en merken op de kaart mogen zetten. Ik heb zelf ervaren dat als je emotie en beleving weet toe te voegen aan je verhaal dit simpelweg veel meer indruk maakt.

Circulair, Duurzaam, Sociaal

Vaak wordt er binnen familiebedrijven al heel veel gedaan wat circulair, duurzaam of sociaal genoemd kan worden. Dit zit in het DNA van de familie en het bedrijf. In je familiegedachtegoed zitten de bij je bedrijf passende hogere doelen reeds verborgen. Bij het uitdiepen van je verhaal wordt ook duidelijk waar je bedrijf maatschappelijk voor staat.

Foto Het Haakje

De kracht van je verhaal

Ik help familiebedrijven tot onbenut potentieel te komen met behulp van het eigen verhaal. Er zit een enorme rijkdom aan informatie in een verhaal verankerd. Dit geeft stof tot nadenken en nieuwe inzichten. Een verhaal opschrijven of vertellen vraagt om ordenen en helder verwoorden. Dit dwingt tot zuiver nadenken.
Op twee manieren kan ik met mijn ervaring helpen je verhaal optimaal in te zetten. Aanvliegroute ‘De Rode Draad’ is gericht op het in kaart brengen van het familiegedachtegoed. Aanvliegroute ‘Het Haakje’ is gericht op het communiceren vanuit je eigen, unieke verhaal.

Logo IMP verhaal

Wil je hierover verder praten?

Kun je mijn hulp gebruiken bij het in kaart brengen en inzetten van je familiegedachtegoed of bij het aanscherpen van je bedrijfsverhaal? Bij interesse kun je me een bericht sturen via het 'contactformulier'. Bellen of mailen kan natuurlijk ook.

Aanvliegroute: ‘Het Haakje’

Je eigen verhaal verheldert dat wat je bedrijf zo uniek maakt en geeft betekenis. De klant, het personeel en stakeholders hebben een zwak voor sympathieke en authentieke doorleefde verhalen, zij haken dus graag aan. Er bestaat een rijkdom aan anekdotes en rituelen en interessante familiepersoonlijkheden die je verhaal tot leven kunnen brengen. Je creëert hiermee een menselijke en persoonlijke sfeer en hebt zo potentie om dichtbij te komen, contact te maken, te raken en onthouden te worden. Ik help je je verhaal op te hangen aan relevante haakjes.

Wat levert het op?

Aanvliegroute 'De Rode Draad':
☼ Samenhang en vooruitblik ☼ Je leert je mogelijkheden kennen ☼ Je creëert vanuit je kern ☼ Je gaat keuzes maken ☼ Bewuste piketpalen slaan naar de toekomst
Aanvliegroute 'Het Haakje':
☼ Je gebruikt je unieke kracht in je verhaal ☼ Je communicatie wordt effectiever ☼ Je oefent invloed uit op je omgeving ☼ Je blijft de concurrentie voor

Aanvliegroute: ‘De Rode Draad’

Vaak zie je in familiebedrijven dat na de 2e generatie de doelstelling vervaagt en dat er zoveel anders moet, dat het bedrijf zijn identiteit verliest en daarmee de reden van het bestaan. Als je de koppeling tussen vroeger en de toekomst weet te maken heb je een ijzersterk instrument in handen. Stilstaan bij de reden van het bestaan en de toegevoegde waarde van elke generatie brengt bewustzijn van wie je bent en wat je uniek maakt. Het helpt je bij strategisch inzicht en een helder toekomstbeeld. De opvolgende generatie dient te bedenken hoe het gedachtegoed relevant gehouden moet worden voor de toekomst, zonder verandering uit de weg te gaan. Dat begint bij de vraag wat betekent het familiegedachtegoed voor ons?    

Foto Rode Draad

Mijn passie voor verhalen

Ik ben opgegroeid in een ondernemersgezin met een middelgroot familiebedrijf. Het denken vanuit gedachtegoed voor het merk en voor het bedrijf is me met de paplepel ingegoten en heeft altijd mijn interesse gehad. Ik heb 20 jaar lang middels authentieke communicatie, bedrijven en merken op de kaart mogen zetten. Ik heb zelf ervaren dat als je emotie en beleving weet toe te voegen aan je verhaal dit simpelweg veel meer indruk maakt.

Circulair, Duurzaam, Sociaal

Vaak wordt er binnen familiebedrijven al heel veel gedaan wat circulair, duurzaam of sociaal genoemd kan worden. Dit zit in het DNA van de familie en het bedrijf. In je familiegedachtegoed zitten de bij je bedrijf passende hogere doelen reeds verborgen. Bij het uitdiepen van je verhaal wordt ook duidelijk waar je bedrijf maatschappelijk voor staat.