Quote

EEN BETEKENISVOLLE TOEKOMSTVISIE

Als familiebedrijf streef je naar continuïteit. Relevantie voor toekomstige generaties is daarbij doorslaggevend. Samen met Lisa Koolhoven (www.verhalenpodium.nl), sociaal economisch historicus, storyteller en kenner van duurzame ontwikkelings-doelen, heb ik een model ontwikkeld om ‘continuïteit’, ‘relevantie’ en ‘toekomstige generaties’ voorbij de grenzen van jullie familiebedrijf in te vullen. Nu is het moment daarvoor!

Logo IMP verhaal

Meer weten over ons boommodel?

Samen met de familie gaan Lisa en ik op reis door verleden, heden en toekomst van jullie bedrijf. Wij zien het familiebedrijf als een boom: een vast en herkenbaar punt in de omgeving, met wortels in, en een zichtbaar deel boven de grond. Allereerst stellen we vast waar je op voortbouwt, om dit vervolgens te plaatsen in een maatschappelijk perspectief door de tijd heen. Daaruit destilleren wij samen met de familie de betekenis van het bedrijf toen, nu en in de toekomst. Betekenis door product, mens én maatschappij met elkaar te verbinden. Het resultaat is een toekomstvisie met stevige wortels, een robuuste stam en weelderige takken, en dus een bewezen bestaansrecht voor jullie familiebedrijf. Ben je benieuwd wat het ‘boommodel’ voor jullie familiebedrijf kan betekenen? Neem gerust 'contact' op!

Familiegedachtegoed

'Om te weten waar je naartoe gaat, moet je weten waar je vandaan komt.' Je hoort het zo vaak en het is zo makkelijk gezegd. Maar wat betekent het echt? Vaak zie je in familiebedrijven dat na de 2e generatie de doelstelling vervaagt en dat er zoveel anders moet, dat het bedrijf zijn identiteit verliest en daarmee de reden van het bestaan. Als je de koppeling tussen vroeger en de toekomst weet te maken heb je een ijzersterk instrument in handen. Stilstaan bij de reden van het bestaan en de toegevoegde waarde van elke generatie brengt bewustzijn van wie je bent en wat je uniek maakt. Het helpt je bij strategisch inzicht en een helder toekomstbeeld. Wij kunnen jullie helpen de verhalen uit jullie gedachtegoed in te zetten voor een betekenisvolle toekomstvisie.

Betekenisvol

'Winstmaximalisatie heeft zijn beste tijd gehad, we transformeren naar een betekeniseconomie.' Op welke manier is jullie familiebedrijf betekenisvol en wat zouden jullie meer kunnen doen? Jullie familiebedrijf is al generatieslang verbonden met de leefomgeving en maatschappelijke context. Juist voor familiebedrijven ligt er dus een kans én een opdracht invulling te geven aan ‘betekenisvol ondernemen’. Hoe doe je dit? De antwoorden op deze vragen liggen besloten in de wortels van je familiebedrijf. Want: 'Wat we betekenisvol vinden, komt niet op een goede dag uit de lucht vallen. Het wordt geleidelijk duidelijk door veel verschillende ervaringen.' (Aaron Hurst, Purpose Economy)

Wat levert het op?

☼ Samenhang en vooruitblik ☼ Je leert je mogelijkheden kennen ☼ Je creëert vanuit je kern ☼ Je gaat keuzes maken ☼ Bewuste piketpalen slaan naar de toekomst ☼ Je gebruikt je unieke kracht ☼ Je communicatie wordt effectiever ☼ Je oefent invloed uit op je omgeving ☼ Je blijft de concurrentie voor ☼ Maatschappelijke impact

Quote

EEN BETEKENISVOLLE TOEKOMSTVISIE

Als familiebedrijf streef je naar continuïteit. Relevantie voor toekomstige generaties is daarbij doorslaggevend. Samen met Lisa Koolhoven (www.verhalenpodium.nl), sociaal economisch historicus, storyteller en kenner van duurzame ontwikkelings-doelen, heb ik een model ontwikkeld om ‘continuïteit’, ‘relevantie’ en ‘toekomstige generaties’ voorbij de grenzen van jullie familiebedrijf in te vullen. Nu is het moment daarvoor!

Logo IMP verhaal

Meer weten over ons boommodel?

Samen met de familie gaan Lisa en ik op reis door verleden, heden en toekomst van jullie bedrijf. Wij zien het familiebedrijf als een boom: een vast en herkenbaar punt in de omgeving, met wortels in, en een zichtbaar deel boven de grond. Allereerst stellen we vast waar je op voortbouwt, om dit vervolgens te plaatsen in een maatschappelijk perspectief door de tijd heen. Daaruit destilleren wij samen met de familie de betekenis van het bedrijf toen, nu en in de toekomst. Betekenis door product, mens én maatschappij met elkaar te verbinden. Het resultaat is een toekomstvisie met stevige wortels, een robuuste stam en weelderige takken, en dus een bewezen bestaansrecht voor jullie familiebedrijf. Ben je benieuwd wat het ‘boommodel’ voor jullie familiebedrijf kan betekenen? Neem gerust 'contact' op!

Familiegedachtegoed

'Om te weten waar je naartoe gaat, moet je weten waar je vandaan komt.' Je hoort het zo vaak en het is zo makkelijk gezegd. Maar wat betekent het echt? Vaak zie je in familiebedrijven dat na de 2e generatie de doelstelling vervaagt en dat er zoveel anders moet, dat het bedrijf zijn identiteit verliest en daarmee de reden van het bestaan. Als je de koppeling tussen vroeger en de toekomst weet te maken heb je een ijzersterk instrument in handen. Stilstaan bij de reden van het bestaan en de toegevoegde waarde van elke generatie brengt bewustzijn van wie je bent en wat je uniek maakt. Het helpt je bij strategisch inzicht en een helder toekomstbeeld. Wij kunnen jullie helpen de verhalen uit jullie gedachtegoed in te zetten voor een betekenisvolle toekomstvisie.

Betekenisvol

'Winstmaximalisatie heeft zijn beste tijd gehad, we transformeren naar een betekeniseconomie.' Op welke manier is jullie familiebedrijf betekenisvol en wat zouden jullie meer kunnen doen? Jullie familiebedrijf is al generatieslang verbonden met de leefomgeving en maatschappelijke context. Juist voor familiebedrijven ligt er dus een kans én een opdracht invulling te geven aan ‘betekenisvol ondernemen’. Hoe doe je dit? De antwoorden op deze vragen liggen besloten in de wortels van je familiebedrijf. Want: 'Wat we betekenisvol vinden, komt niet op een goede dag uit de lucht vallen. Het wordt geleidelijk duidelijk door veel verschillende ervaringen.' (Aaron Hurst, Purpose Economy)

Wat levert het op?

☼ Samenhang en vooruitblik ☼ Je leert je mogelijkheden kennen ☼ Je creëert vanuit je kern ☼ Je gaat keuzes maken ☼ Bewuste piketpalen slaan naar de toekomst ☼ Je gebruikt je unieke kracht ☼ Je communicatie wordt effectiever ☼ Je oefent invloed uit op je omgeving ☼ Je blijft de concurrentie voor ☼ Maatschappelijke impact