Kennis delen door verhalen

Verhalen fungeren als een versneller. Een persoonlijke ervaring maakt vaak meer duidelijk dan uitleg of theorie. Ons brein kan informatie die in de vorm van een verhaal tot ons komt makkelijker verwerken, het krijgt een trigger om nieuwsgierig te gaan onderzoeken en betekenis te geven. Als we bijvoorbeeld een stelling horen gaan we die vergelijken met kennis die we al hebben ‘is dit waar?’, bij een verhaal komen er juist soortgelijke eigen ervaringen naar boven. Elkaar verhalen vertellen is een krachtige manier om van en met elkaar te leren. Daarom deel ik graag mijn persoonlijk verhaal over diverse onderwerpen.

Sparringpartner

Heb je zakelijke vraagstukken op het gebied van onderscheidend vermogen, merken bouwen vanuit gedachtegoed of generatiewisseling? Ik kan je helpen je strategie aan te scherpen en te vernieuwen. Ik denk mee over de praktische invulling van de opvolging. Ik bied een luisterend oor daar waar een uitlaatklep nodig is. Het is mogelijk om me op regelmatige basis in te huren als sparringpartner.

Logo 3 Klankbord

Wil je hierover verder praten?

Kun je mijn hulp gebruiken als klankbord (of activator) bij jullie opvolgingsproces? Ben je geïnteresseerd in mijn verhaal? Of heb je behoefte om te sparren? Stuur me dan een bericht via het 'contactformulier'. Bellen of mailen kan natuurlijk ook.

Afbeelding kikkers

Klankbord voor opvolgers

Ik ben geboren in het ondernemersgezin achter het familiebedrijf Concorp, een zoetwarenbedrijf bekend van de merken Autodrop, Oldtimers, Fisherman’s Friend, Ricola e.a. (Concorp.nl). Wij hebben als familie de wens het familiegedachtegoed voort te zetten en relevant te houden voor toekomstige generaties. Een proces dat wij als 3e generatie al ruim 10 jaar doorlopen. Ik ben dus ervaringsdeskundige. Daarom ondersteun ik graag opvolgers die aan het begin van hun proces staan, om hun aandeelhouders rol in te vullen, en bij het vinden van hun weg in en met het bedrijf. Dit doe ik middels het delen van mijn verhaal of een actieve verhalen-deel sessie.

Mijn verhaal ‘merken bouwen vanuit gedachtegoed’

Ik neem je mee in het merkengedachtegoed van ons familiebedrijf Concorp, merkenbouwer in de internationale zoetwarenmarkt. Deze kenmerkt zich door het constant zoeken naar en leveren van toegevoegde waarde. Concorp heeft altijd merken weten te bouwen gebaseerd op onderscheidende marketingcampagnes, een authentiek verhaal, een eigenzinnige identiteit, een uitgesproken verpakking en een herkenbare vorm. Op onder andere Master of Food Management (EFMI), het verpakkingsdesigncongres en Nima Zuid was ik reeds gastspreker over marketing en innovatie.

Mijn verhaal ‘Onze generatiewissel’

Ik neem je mee in de overdracht naar onze 3e generatie. Vanaf de dag dat we aandeelhouder werden tot nu. De zoektocht naar de eigen weg in en met het bedrijf en bij de invulling van de aandeelhoudersrol. Het vinden van de balans tussen eigenaarschap, bedrijf en familie. De rolverdeling tussen de aandeelhouders. Ook de emotionele kant van het proces komt aan bod, de twijfel en de frustratie waar vaak niet over gesproken kan worden. Aan de hand van deze onderwerpen komt er zeker een mooi gesprek op gang. Ervaringen over ‘onze generatiewissel’ deelde ik eerder in diverse familiebedrijven netwerken.          

Verhalen-deel sessie

De kern van een verhalen-deel-sessie is reflecteren op een ervaringsverhaal en dit koppelen aan eigen ervaringen. Zo ontstaat langzaamaan gedeelde betekenis en begrip, en ontstaan er nieuwe ideeën. Doordat het niet alleen op rationeel maar ook op emotioneel niveau raakt, ontstaat er energie en versterkt het gevoel van saamhorigheid. We gaan in een verhalen-deel sessie actief kennis en ervaringen delen.

Foto klankbord opvolgers

Kennis delen door verhalen

Verhalen fungeren als een versneller. Een persoonlijke ervaring maakt vaak meer duidelijk dan uitleg of theorie. Ons brein kan informatie die in de vorm van een verhaal tot ons komt makkelijker verwerken, het krijgt een trigger om nieuwsgierig te gaan onderzoeken en betekenis te geven. Als we bijvoorbeeld een stelling horen gaan we die vergelijken met kennis die we al hebben ‘is dit waar?’, bij een verhaal komen er juist soortgelijke eigen ervaringen naar boven. Elkaar verhalen vertellen is een krachtige manier om van en met elkaar te leren. Daarom deel ik graag mijn persoonlijk verhaal over diverse onderwerpen.

Sparringpartner

Heb je zakelijke vraagstukken op het gebied van onderscheidend vermogen, merken bouwen vanuit gedachtegoed of generatiewisseling? Ik kan je helpen je strategie aan te scherpen en te vernieuwen. Ik denk mee over de praktische invulling van de opvolging. Ik bied een luisterend oor daar waar een uitlaatklep nodig is. Het is mogelijk om me op regelmatige basis in te huren als sparringpartner.

Logo 3 Klankbord

Wil je hierover verder praten?

Kun je mijn hulp gebruiken als klankbord (of activator) bij jullie opvolgingsproces? Ben je geïnteresseerd in mijn verhaal? Of heb je behoefte om te sparren? Stuur me dan een bericht via het 'contactformulier'. Bellen of mailen kan natuurlijk ook.

Afbeelding kikkers

Klankbord voor opvolgers

Ik ben geboren in het ondernemersgezin achter het familiebedrijf Concorp, een zoetwarenbedrijf bekend van de merken Autodrop, Oldtimers, Fisherman’s Friend, Ricola e.a. (Concorp.nl). Wij hebben als familie de wens het familiegedachtegoed voort te zetten en relevant te houden voor toekomstige generaties. Een proces dat wij als 3e generatie al ruim 10 jaar doorlopen. Ik ben dus ervaringsdeskundige. Daarom ondersteun ik graag opvolgers die aan het begin van hun proces staan, om hun aandeelhouders rol in te vullen, en bij het vinden van hun weg in en met het bedrijf. Dit doe ik middels het delen van mijn verhaal of een actieve verhalen-deel sessie.

Mijn verhaal ‘merken bouwen vanuit gedachtegoed’

Ik neem je mee in het merkengedachtegoed van ons familiebedrijf Concorp, merkenbouwer in de internationale zoetwarenmarkt. Deze kenmerkt zich door het constant zoeken naar en leveren van toegevoegde waarde. Concorp heeft altijd merken weten te bouwen gebaseerd op onderscheidende marketingcampagnes, een authentiek verhaal, een eigenzinnige identiteit, een uitgesproken verpakking en een herkenbare vorm. Op onder andere Master of Food Management (EFMI), het verpakkingsdesigncongres en Nima Zuid was ik reeds gastspreker over marketing en innovatie.

Mijn verhaal ‘Onze generatiewissel’

Ik neem je mee in de overdracht naar onze 3e generatie. Vanaf de dag dat we aandeelhouder werden tot nu. De zoektocht naar de eigen weg in en met het bedrijf en bij de invulling van de aandeelhoudersrol. Het vinden van de balans tussen eigenaarschap, bedrijf en familie. De rolverdeling tussen de aandeelhouders. Ook de emotionele kant van het proces komt aan bod, de twijfel en de frustratie waar vaak niet over gesproken kan worden. Aan de hand van deze onderwerpen komt er zeker een mooi gesprek op gang. Ervaringen over ‘onze generatiewissel’ deelde ik eerder in diverse familiebedrijven netwerken.          

Verhalen-deel sessie

De kern van een verhalen-deel-sessie is reflecteren op een ervaringsverhaal en dit koppelen aan eigen ervaringen. Zo ontstaat langzaamaan gedeelde betekenis en begrip, en ontstaan er nieuwe ideeën. Doordat het niet alleen op rationeel maar ook op emotioneel niveau raakt, ontstaat er energie en versterkt het gevoel van saamhorigheid. We gaan in een verhalen-deel sessie actief kennis en ervaringen delen.

Foto klankbord opvolgers