Relevant blijven

Als familiebedrijf streef je naar continuïteit. Relevantie voor toekomstige generaties is daarbij doorslaggevend. Voordat je aan het roer zit, groei je op in de strategie van de vorige generatie. De opvolgende generatie dient te bedenken hoe het gedachtegoed relevant...

Succesvolle opvolging

Onderzoek wijst uit dat 60% van de mislukte opvolging in familiebedrijven komt door gebrekkige interactie tussen opvolgers en 25% door onvoldoende voorbereiding van de opvolgers. Daar wil ik, als ervaringsdeskundige, met ‘een dosis IMP’, verandering in brengen. De...

Mijn verhaal ‘Onze generatiewissel’

Op een dag is de generatiewissel juridisch en fiscaal geregeld, en ben je ineens aandeelhouder. En dan? Ik neem je mee in de overdracht naar onze 3e generatie. Vanaf de dag dat we aandeelhouder werden tot nu. De zoektocht naar de eigen weg in en met het bedrijf en bij...